II. Portre Nelerdir?
III. Portrecilik
IV. Portre Türleri
V. Portrenin Unsurları
VI. Portrede Kompozisyon
VII. Portrelerde Tenvir
VIII. Portrede Poz Verme
IX. Portreleri Tertip
Popüler Sorular
Anahtar kelime | Özellikler |
---|---|
Portre fotoğrafçılığı | – Mevzunun benzerliğini yakalamak |
Portrecilik | – Portre yaratma sanatı |
Büyüleyici portreler | – İzleyiciyi içerisine çeken portreler yaratmak |
Profesyonel portre fotoğrafçılığı | – Profesyonel kalitede portreler çekmek için teknikler |
Portre teknikleri | – Portreler kurmak için değişik teknikler |
II. Portre Nelerdir?
Portre, bir kişiyi, çoğu zaman yüzünü ve omuzlarını sabit bir görüntüde tasvir etme sanatıdır. Portreler yüzyıllardır yaratılmıştır ve şahsi hatıralardan zamanı kayıtlara kadar muhtelif şekillerde kullanılırlar.
Portreler gerçekçiden soyuta kadar muhtelif stillerde yapılabilir. Fotoğrafçının yoldam tarzı portrenin mevzusuna, istenen ruh haline ve fotoğrafçının kendi sanatla alakalı vizyonuna bağlı olacaktır.
Portre fotoğrafçılığı sıkıntılı bir fotoğrafçılık türüdür, sadece bununla birlikte fazlaca ödüllendirici de olabilir. Başarı göstermiş bir portre, bir bireyin özünü yakalayabilir ve gelecek yıllarda kıymet verilecek kalıcı bir imaj yaratabilir.
III. Portrecilik
Portreler yüzyıllardır var olmuştur ve zamanla mühim seviyede evrim geçirmiştir. İlk zamanlarda portreler çoğu zaman boyanır yahut heykel yapılırdı ve varlıklı kişiler yahut aileler tarafınca sipariş edilirdi. Bu portreler çoğu zaman mühim vakaları anmak yahut modelin statüsünü işaret etmek için kullanılırdı.
19. yüzyılda fotoğrafçılık daha popüler hale geldikçe, portreler daha sık çekilmeye başlandı. Bu, geleneksel boyalı portrelerden daha realist ve daha azca resmi olan yeni bir portre stiline yol açtı.
20. yüzyılda portrecilik gelişmeye devam etti ve naturel portre ve çevresel portre şeklinde yeni stiller ortaya çıktı. Bu yeni stiller fotoğrafçıların konularının daha naturel ve naturel görüntülerini yakalamalarına imkan sağlamış oldu.
Günümüzde portreler hala popüler bir sanat biçimidir ve dünyanın dört bir tarafındaki fotoğrafçılar tarafınca uygulanmaktadır. Portreler, şahsi hatıralar, ustalaşmış portreler ve ticari reklamlar şeklinde muhtelif amaçlar için kullanılabilir.
Portreciliğin zamanı büyüleyicidir ve fotoğrafın insan ruhunu soruşturma gücünün bir kanıtıdır.
IV. Portre Türleri
Portrenin birçok değişik türü vardır ve her birinin kendine has özellikleri vardır. En yaygın portre türlerinden bazıları şunlardır:
- Baş çekimleri
- Tam boy portreler
- Öbek portreleri
- Çevresel portreler
- Stüdyo portreleri
- Samimi portreler
Her portre türünün kendine has avantajları ve dezavantajları vardır. Sözgelişi, baş çekimleri bir bireyin benzerliğini yakalamanın mükemmel bir yoludur ve çoğu zaman iş amaçlı kullanılır. Öte taraftan, tam boy portreler bir bireyin bütün vücudunu işaret etmek için kullanılabilir ve çoğu zaman moda yahut modellik amaçlı kullanılır. Öbek portreleri bir öbek insanı bir arada yakalamanın mükemmel bir yoludur ve çoğu zaman aile yahut faaliyet fotoğrafları için kullanılır. Çevresel portreler bir kişiyi naturel ortamında yakalamak için kullanılabilir ve çoğu zaman gazetecilik yahut belgesel amaçlı kullanılır. Stüdyo portreleri, portreler için kontrollü ve samimi bir ortam yaratmanın mükemmel bir yoludur ve çoğu zaman ticari yahut güzel sanatlar amaçlı kullanılır. Samimi portreler bir bireyin kişiliğini yakalamanın mükemmel bir yoludur ve çoğu zaman editoryal yahut hayat seçimi amaçlı kullanılır.
V. Portrenin Unsurları
Portre öğeleri, başarıya ulaşmış bir portreyi gerçekleştiren temel bileşenlerdir. Bu öğeler şunları ihtiva eder:
- Mevzu: Portrenin mevzusu, fotoğrafı çekilen fert yahut şeydir.
- Arka Plan: Portrenin arka planı, öznenin peşinde kalan alandır.
- Tenvir: Portrede tenvir naturel yahut suni olabilir.
- Kompozisyon: Portrenin kompozisyonu, çerçevedeki öğelerin düzenlenmesidir.
- Odak: Bir portrenin odak noktası, görüntünün net bir halde odaklandığı alandır.
- Pozlama: Bir portrenin pozlaması, kameranın yakaladığı fer miktarıdır.
- Renk: Portredeki renk naturel yahut doygun olabilir.
- Doku: Portredeki doku pürüzsüz yahut pürüzlü olabilir.
Bu unsurlar, hem görsel olarak cazibeli bununla birlikte anlamlı, başarıya ulaşmış bir portre kurmak için beraber çalışır.
VI. Portrede Kompozisyon
Kompozisyon, portrelerin en mühim unsurlarından biridir. İyi oluşturulmuş bir portre, izleyicinin gözünü mevzuya çekecek ve bir balans ve ahenk duygusu yaratacaktır. Büyüleyici portreler kurmak için kullanılabilecek bir takım değişik kompozisyon tekniği vardır, bunlar içinde şunlar yer alır:
- Üçte bir kuralı
- Önder çizgiler
- Bakışım
- Olumsuz alan
- Ön plan ilgisi
Bu kompozisyon tekniklerini kullanarak görsel olarak cazibeli ve ilginç portreler yaratabilirsiniz.
VII. Portrelerde Tenvir
Işıklandırma, portrenin ruh halini, atmosferini ve genel görünümünü mühim seviyede etkileyebildiği için portrenin en mühim unsurlarından biridir. Portrede kullanılabilen birçok değişik ışıklandırma türü vardır ve her birinin kendine has özellikleri vardır.
Portrelerde kullanılan en yaygın tenvir türlerinden bazıları şunlardır:
- Naturel fer
- Stüdyo aydınlatması
- Flaş tenvir
- Stroboskopik tenvir
- LED tenvir
Her tenvir türünün kendine has avantajları ve dezavantajları vardır ve muayyen bir portre için kullanılacak en iyi tenvir türü, istenen etkiye bağlı olacaktır.
Portreler için naturel fer çoğu zaman en hoş fer türüdür şundan dolayı yumuşak, naturel gölgeler üretir. Stüdyo aydınlatması daha trajik efektler yaratmak için kullanılabilirken, flaş aydınlatması hareketi dondurmak yahut hareket hissi yaratmak için kullanılabilir. Stroboskopik tenvir gerçeküstü yahut uhrevi bir tesir yaratmak için kullanılabilirken, LED tenvir daha çağdaş yahut keskin bir manzara yaratmak için kullanılabilir.
Bir portre için ışıklandırma düzenini seçerken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmak önemlidir:
- İstenilen ruh hali yahut atmosfer
- Mevzunun özellikleri
- Arkaplan
- Günün saati
Bu faktörleri dikkatlice göz önünde bulundurarak, çarpıcı bir portre yaratmanıza destek olacak bir fer düzeni oluşturabilirsiniz.
Portrede Poz Verme
Poz verme, portreciliğin vazgeçilmez bir parçasıdır ve bir portreyi yapabilir yahut mahvedebilir. İyi bir poz, özneyi pohpohlamaya, bir hareket yahut duygu hissi yaratmaya ve bir öykü söylemeye destek olabilir. Bir özneyi pozlandırmanın birçok değişik yolu vardır ve en iyi yaklaşım, bireysel özneye ve istenen etkiye bağlı olarak değişecektir.
Portrelerde poz verirken dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan birtakım genel ipuçları şunlardır:
- Sıradan bir pozla başlayın ve sonrasında üstüne ilave edin.
- Mevzunun gövde dilini ve duyguyu iyi mi ilettiğini düşünün.
- Portreye alaka katmak ve derinlik katmak için aksesuarlar ve arka plan öğeleri kullanın.
- Mevzuyu en güzel ve etken biçimde yakalamak için değişik açıları ve ışığı kontrol edin.
Portrelerde poz verme hakkındaki daha çok data için çevrimiçi ve kütüphanelerde birçok faydalı kaynak mevcuttur. Ek olarak mevzuyla alakalı öğreticileri izleyerek ve kitaplar okuyarak faydalı ipuçları bulabilirsiniz.
IX. Portreleri Tertip
Portreleri tanzim etmek, post prodüksiyon döneminin mühim bir parçasıdır. Görüntünün genel standardını iyileştirmeye, kusurları düzeltmeye ve daha cilalı bir manzara yaratmaya destek olabilir. Değişik sonuçlar elde etmek için kullanılabilecek bir takım değişik tertip tekniği vardır, sadece en yaygın olanlardan bazıları şunlardır:
- Görüntünün genel parlaklığını ve rengini iyileştirmek için pozlamayı, kontrastı ve beyaz dengesini ayarlama.
- Ciltteki lekeleri ve öteki kusurları gidermek.
- Gözlerin, dişlerin ve öteki özelliklerin daha naturel görünmesi için rötuş yapılması.
- Görüntünün kompozisyonunu iyileştirmek için arka plan öğelerinin eklenmesi yahut kaldırılması.
- Daha stilize bir manzara yaratmak için filtreler ve efektler uygulanıyor.
Portreleri düzenlerken aşırıya kaçmamaya dikkat etmek önemlidir. Gaye, naturel görünmemesine karşın görüntüyü geliştirmektir. Ek olarak fotoğrafın özgün amacını akılda tutmak da önemlidir. Sözgelişi, fotoğrafın amacı naturel bir anı yakalamaksa, görüntüyü sahnelenmiş şeklinde görünecek kadar düzenlememek önemlidir.
Portreleri tanzim etmek, fotoğrafçılık becerilerinizi geliştirmenin keyifli ve ödüllendirici bir yolu olabilir. Birazcık ergonomik yaparak, müşterilerinizi ve izleyicilerinizi etkileyecek çarpıcı portreler yaratmayı öğrenebilirsiniz.
S: Portre çekmek için en iyi kamera hangisidir?
A: Bu soruya tek bir yanıt yoktur, şundan dolayı portre çekmek için en iyi kamera bütçeniz, çekim stiliniz ve çekmek arzu ettiğiniz portre türü şeklinde bir takım faktöre bağlıdır. Sadece, portre çekmek için en iyi kameralardan bazıları Canon EOS 5D Mark IV, Nikon D850 ve Sony Alpha a7R III’tür.
S: Portre çekmek için en iyi lens hangisidir?
A: Portre çekmek için en iyi lens, çekmek arzu ettiğiniz portre türüne ve kullandığınız kameraya bağlıdır. Sadece, portre çekmek için en iyi lenslerden bazıları Canon EF 85mm f/1.2L II USM, Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G ve Sony FE 85mm f/1.4 GM’dir.
S: Portre çekerken en iyi ışıklandırma nelerdir?
A: Portre çekmek için en iyi tenvir, çekmek arzu ettiğiniz portre türüne ve çekiminizin yerine bağlıdır. Sadece, portre çekmek için en iyi tenvir düzeneklerinden bazıları naturel fer, stüdyo aydınlatması ve flaşlı fotoğrafçılıktır.
0 Yorum